Kenapa Saya Belum Ada Girlfriend?? - Luqman



Luqman, mantan Kapten SRM meluangkan sedikit masa ketika sedang berlatih untuk di temu-ramah wartawan MMU FourFourTwo.

W: Halo Man. Guane ni?

L: Never kecek Ganu if you are not Ganuians.*senyum*

W: Ok sorry. Luqman, apa perasaan anda setelah pasukan anda kalah di tangan gergasi F&F?

L: Sedih la jugak. Tetapi life must go on.*senyum*

W: Mengikut statistik, anda antara 'soloist' atau pun 'singular' yang agak hardcore dalam pasukan SRM FC. Sehingga kini, anda masih belum berpunya atau dipunyai bukan?

L: Hmmm. Soalan sensasi. Ya betul, saya masih solo.*senyum*

W: So, adakah belum tiba seru atau pun, minta maaf cakap, anda gay?

L: Wowowowo!! Bro, Ganuian don't do gay. Actually, saya masih belum bersedia untuk berpunya atau dipunyai.*senyum*

W: Alasan lapok. Ok Man, sumber kami mengatakan bahawa anda sekarang ini dilihat agak rapat dengan penyanyi bersuara lunak Mama Huda. Any comment?

L: *senyum*.......*senyum*

W: .................??

L: Okay2. Saya mengaku memang sejak dua tiga menjak ni kami rapat. Tetapi, kami just 'kawan mengawan' antara satu sama lain. Tak lebih tak kurang.*senyum*

W: Kami juga dikhabarkan yang kamu berdua pernah pergi camping BERDUA dekat Ulu Yam. Any comment?

L: Well, true BUT we just go there to menikmati mother nature. tak lebih tak kurang.*senyum*

W: Pandai buat alasan ye Man. Ok, nak tanya soalan maut ni Man. Apa itu girlfriend bagi anda?

M: Ermm. Bagi saya, girlfriend ni sebijik macam keropok lekor. Keropok lekor yang berkualiti susah nak cari kalau bukan dekat Ganu. Bila duduk luar Ganu, satu-satunya cara nak dapat lekor berkualiti adalah menunggu member-member Ganu balik bercuti daripada Ganu. Dengan itu, dapatlah kita memakan keropok lekor yang berkualiti.............................................................. Apa aku cakap ni??haha

W: Ok la Man. Soalan terakhir, macam mana agaknya ciri-ciri wanita idaman anda?

L: *senyum* Dia mestilah lebih tua daripada saya sebab saya mementingkan maturity dalam perhubungan. Pandai menyanyi untuk saya, lagi bagus kalau dia pandai masak. Hitam-hitam manis sebab saya tak suka wanita berkulit cerah. Paling penting, happy go-lucky dan pandai menghiburkan saya. Dan bonus kalau dia ada kereta Kancil, boleh drive bawa saya makan dekat Saba'.*senyum*

W: Wow. Hebatnya. Kepada ladies berumur di luar sana, Luqman is available. Thanks Luqman!

L: No problem la. Tak kesah pun. *pegang bahu pandang atas*(yup guys, imagine man buat macam tu..HAHAHAHA!!)

3 comments:

kema said...

wakakakkaaka
sape bikin nie?

Anonymous said...

amboi,,kebebasa tnpa had..mau bikin gado camni

Unknown said...

hahahahhaha..... dok tahu ambe nok respong mende... kenaak mu ke rumate aku...