3 bersara, 1 membelot, 2 melepas.

SRM FC mengesahkan bahawa 6 pemain bakal meninggalkan SRMirates sebelum MMU World Cup Tournament bermula. Zumi, Raja dan Amir Hamzah mengumumkan persaraan daripada dunia bola sepak bagi menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga dan kerjaya mereka. Bimbang tidak dapat memberikan nafkah zahir dan batin yang cukup kepada keluarga di samping sukar untuk mengikuti jadual latihan yang padat, trio veteran ini telah sebulat suara membatalkan kontrak 4 tahun mereka bersama SRM FC.

Penyerang 'tiredless' Chap mengejutkan para peminat dengan mengambil keputusan untuk menerima tawaran musuh tetangga Spirulina FC yang bakal menggaji beliau RM700k seminggu berbanding RM4.75 seminggu bersama SRM. Yuran perpindahan masih belum diketahui tetapi media MMU khabarnya melaporkan bahawa Spirulina FC menawarkan RM40m bagi membawa pulang Chap ke Old Spiruford.

Lain pula halnya dengan Acap. Setelah dikaji para jurulatih, pihak kelab bersetuju melepaskan beliau disebabkan masalah sosial beliau yang sukar dibendung. Pesaing Cristiano Ronaldo ini, yang juga merupakan duta Gatsby sering menjadi bahan pampangan utama akhbar-akhbar kerana sering menimbulkan kontroversi panas sehebat BONOporn. Fathi, seorang lagi pemain yang dicanangkan bakal menggantikan Zinedine Zidane, turut dilepaskan setelah gagal dikesan sehingga kini. Misteri kehilnagan beliau msih belum terjawab. Adakah beliau diculik?? Atau mungkinkh ini hanyalah propaganda pencuri pasir yang semakin berleluasa memamah dengan lahapnya pasir-pasir negara kita? Tiada jawapan sehinga kini.

Apa-apa pun, majulah sukan dan undurlah mundurlah kemiskinan.

No comments: