Eddy Telah Ber'baby'??


Eddy merupakan antara pemain SRM yang paling pendiam dan senyap tanpa sebarang gosip-gosip liar. Tetapi, gambar kontroversi ini menimbulkan seribu pertanyaan kepada semua orang.

Anak beliaukah baby itu? Jika benar, bila pula beliau berkahwin? Tak masuk dek akal itu anak beliau kerana beliau sendiri mengaku dulu yang beliau masih solo. Kalau itu anak beliau, di mana gerangan ibunya? Atau mungkin saja anak kecil itu hanya diangkat? Persoalan demi persoalan bermain di fikiran bukan sahaja orang ramai, malah penulis sendiri buntu mencaru jawapan.

Gambar ini mula tersebar 2 hari yang lalu tetapi baru sahaja disedari penulis pagi tadi setelah laman sosial paling popular, Facebook mengeluarkan kenyataan bahawa gambar ini merupakan gambar yang paling banyak di'muatnaik'(upload) oleh pengguna sepanjang sejarah penubuhan Facebook. Google pula mencatatkan lebih kurang 80 juta pengguna internet menaip 'Eddy's baby' pada engin pencarian Google sejak seminggu lalu.

Tumpuan dunia kini telah beralih arah. Bukan lagi mengenai kehangatan video panas Ariel Peterpan ataupun kehebatan psikik Paul The Octopus. Semalam, TV3 melaporkan tunjuk perasaan yang berlaku di beberapa negara seluruh dunia seperti Perancis, England, Sepanyol malah Indonesia yang mana rata-rata penunjuk perasaan inginkan penjelasan mengenai status Eddy dan baby tersebut. 'Mettre les pieds dans le Eddy's baby??!!', 'It's my baby with Eddy!!', 'Bravo Eddy!!' dan 'Ganyang Malaysia, selamatkan Eddy dan baby nya!' adalah antara papan-papan sepanduk yang diarak paa pnunjuk perasaan serata dunia.

Eddy pula gagal dikesan. Penulis cuba menghubungi nombor telefon beliau tetapi tidak berjawab. Kehilangan Eddy memarahkan lagi keadaan. Adakah Eddy hilang ataupun dihilangkan?? Sekiranya sesiapa yang ternampak kelibat Eddy, sila hubungi penulis secepat mungkin di blog ini.

Eddy, kembalilah........

No comments: