5 Tabiat Pelik Pemain SRM FC


Sebenarnya, pemain SRM mempunyai tabiat pelik mereka masing-masing sebelum masuk ke padang dalam setiap perlawanan. Mungkin tidak ramai yang perasan tetapi benda sebegini sebenarnya wujud dan berlaku di kalangan pemain.

Berikut adalah 5 tabiat pelik para pemain SRM FC.

1. Faris tidak pernah mengeluarkan stoking beliau dari dalam kasut kecuali ketika hendak bermain. Bau stoking terperap tersebut menaikkan semangat juang katanya.

2. Sebelum masuk ke padang, Shawn akan memastikan rambut beliau diletakkan jel dan disikat kemas. Jika waktu selain bermain bola, Shawn lebih suka membiarkan rambut beliau kusut masai tidak teurus. Katanya, rambut yang kemas semasa bermain bola, mencerminkan disiplin diri yang tinggi.

3. Nisham suka memungut rumput-rumput kering di padang kemudian mengigitnya berulang kali sebelum masuk ke padang. Walaupun selalu diingatkan bahawa anjing selalu berhadas kecil(kencing dan berak) di atas padang, beliau tetap meneruskan tabiat pelik tersebut.


4. Sebelum permainan bermula, Haniff akan mencabut sehelai dua bulu kaki untuk diletakkan di dalam seluar kecik beliau. Katanya, itu adalah petua zaman dahulu untuk berlari laju.


5. ****** mempunyai tabiat yang palik pelik sekali. Beliau akan berpura-pura berjoging jauh dari rakan-rakan yang lain dan apabila yakin tiada sesiapa memandangnya, beliau akan mengorek taik hidung dan memakannya serta-merta. Ya tuan-tuan dan puan-puan, anda tidak silap baca. Saya ulang, beliau akan mengorek pantas hidung beliau kemudian memakan hasil korekan tersebut secepat yang mungkin. Tidak dapat dipastikan apa tujuan beliau berbuat demikian tetapi yang pastinya beliau jelas menikmatinya.


p/s: Benda di atas ni semuanya rekaan sahaja okay. Sekadar untuk suka-suka. 100% rekaan. Just for laugh..=)

No comments: