Aziwan: Saya sedih..=,(

Tidak akan sempurna seorang lelaki tanpa seorang perempuan di sisinya.- Aziwan


Bek kiri SRM FC, Aziwan melahirkan rasa sedih beliau di atas sikap sesetengah pemain bola sepak yang kurang menghormati pengadil. Ditemui ketika sedang membasuh kereta Myvvi putih beliau, Aziwan memberikan sedikit pandangan beliau mengenai insiden kontroversi tersebut.

"Memang saya sangat sedih. Pedih hati kecil ini melihat pengadil dimaki dan diherdik sebegitu rupa. Beliau hanya menjalankan tugas amanah beliau." tegas beliau penuh emosi.

Tambah beliau lagi,"Perlu diingat, pengadil juga manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan kesalahan. Seperkara lagi, bukan salah beliau tidak dapat berbahasa Inggeris sebaliknya salah pemain-pemain luar yang tidak pandai berbahasa Melayu yang menyebabkan masalah komunikasi timbul."

"Sebagai pencinta pengadil, saya menyeru kepada semua agar lebih menghormati dan menerima sebarang keputusan mereka. Sekiranya tidak berpuas hati, salurkan di jalan yang betul. Jangan mengikut hawa nafsu amarah semata-mata. Be patience guys. Insya Allah, Insya Allah, you'll find the wayyyyyyyy.." kata beliau sebelum mengakhiri perbualan beliau dengan alunan merdu serangkap lagu Maher Zain.

No comments: