Meegan: Saya Sayang Awek Saya!

Meegan menangis setelah melihat Liverpool menang setelah asyik kalah.

Petang semalam, peminat dan penyokong SRM FC digemparkan dengan berita kurang enak yang kononnya menyatakan bek kanan Meegan meminta untuk keluar dari kelab kerana sangat merindukan buah hati beliau. Oleh itu, penulis cuba menghubungi Meegan semalam namun hampa kerana telefon bimbit beliau dimatikan. Akhirnya, penulis berjaya jua bertemu Meegan semasa beliau dalam perjalanan balik daripada dewan kuliah.

P: Penulis
M: Meegan

P: Hello Meegan. U dari mana? Saya call dari semalam tidak dapat. U mau lari mana??

M: Hello bro. Ala, sorilah. Semalam I tidur awal. Handphone I habis bateri la bro.

P: Ok2. Meegan, ni mau tanya sikit la. Boleh ka?

M: Tanya banyak pun boleh bro. I tarak kesa punya. Kawan punya pasal, I tak kesa sangat.

P: Begini Meegan, saya ada dapat laporan yang U mau keluar dari SRM FC. Aiyaa, ada betul ka itu cerita?

M: Ayoyoyoyo. Tarak betul la bro. Mana U dengar ini mengarut punya cerita? I masih setia sama itu SRM.

P: Bukan apa Meega, tapi semalam a ada orang cakap U tidak tahan tinggal jauh-jauh dari mata air U. Apa cerita?

M: Mana ada! Itu orang yang cerita a banyak tipu. Memang I ada awek tinggal jauh dari I, tapi itu perkara kecil. I selalu juga pigi jumpa awek I biar pun dia duduk HB3. Kami selalu duduk-duduk di kafe, cerita-cerita, ketawa sama-sama. Mana ada problem la.

P: Tapi kan Meegan, awek U tidak marah ka U main sama SRM? Maksud saya, U tiap-tiap hari turun latihan, tiap-tiap hari main bola. Dia tidak marah ka?

M: Small matter la bro. Dia faham I punya keadaan. Belajar di MMU mesti banyak pakai duit. Bayar itu bayar ini, bayar semua la. Jadi untuk dapt duit, I main bola sama SRM la. Gaji tinggi, elaun semua banyak best, hati saya senang. Awek I lagi suka I main SRM.

P: Kalau dia suka U main SRM, mana dia? Saya tidak pernah nampak U bawa awek U tiap-tiap game.

M: Bukan apa bro, awek I tu lawa macam Aishwarya Rai. Janagan kicik hati a kawan-kawan, tapi I yang tidak mau dia datang. Sebab apa a, kawan-kawan I banyak pantang tengok perempuan cantik. Dorang a suka curi-curi jeling. Selalu saya tengok a, kebanyakan diaorang, awek pasukan lawan pun diaorang bantai. Itu pasal la saya takut mau bawa I punya awek.

P:Biar betul??!!

M: Aiyoyoyo kawan. Meegan never lie la. U tengok saja la Kamarul, itu yang main itu sayap kiri. Itu budak-budak lain a selalu kacau sama dia. Saya banyak kesian bila tengok dia diraba berulang-ulang kali. Pantang itu peluang terbuka, mesti si Kamarul dicabul. Minta maaf cakap sedikit lucah a. Kalau tidak percaya, tanya sama Kamarul.

P: Okay Meegan. Saya rasa cukup sampai di sini. Saya sudah stim bila dengar nama Kamarul. Terima kasih Meegan.

M: No problem la bro. Anytime.

No comments: