Haziq: Saya Seperti Buah Cempedak.

Gambar klasik Haziq sewaktu masih bermain di bwah naungan kampung beliau.


Mungkin ramai yang tidak perasan kehadiran seorang permata baru SRM FC iaitu Haziq. Oleh itu, penulis mengambil kesempatan menemu ramah beliau sewaktu beliau sedang makan di Kedai Makan Macik Kelantan.

*P= Penulis, H= Haziq

P: Siapa kamu?
H: Saya Haziq. Nama Facebook saya Haziq Kama. Saya anak jati Minangkabau.
P: Bagaimanakah terdetik di hati Haziq untuk menyertai SRM FC?
H: Pada awalnya, saya telah tekad untuk tidak melibatkan diri dalam apa jua aktiviti selain belajar. Saya ingin jadi pelajar cemerlang, gemilang dan terbilang. Namun, kehadiran Luqman di dalam hidup saya mengubah pendirian dan prinsip saya. Beliau banyak memberikan nasihat dan bimbingan yang berguna kepada saya. Beliau jugalah yang meyakinkan saya untuk masuk menyertai SRM FC.
P: Oh begitu. Sebelum bermain untuk squad SRM FC, Haziq pernah tak bermain untuk mana-mana pasukan bola sepak?
H: Ada. Dulu saya mewakili kampung saya ke Kejohanan Terbuka Piala Ketua Kampung dan syukur alhamdulillah, kampung saya menjadi juara 3 tahun berturut-turut. Medal-medal kemenangan masih lagi saya simpan elok-elok di dalam loker seblah tabung duit saya.
P: Jika dilihat daripada sambutan hangat yang ditunjukkan penyokong terhadap kedatangan kamu, majoriti daripada mereka peminat-peminat perempuan. Apa komen Haziq?
H: Oh minta maaf. Saya masih belum bersedia untuk memasuki dunia percintaan. Cukuplah sekadar kawan. Dan kepada peminat-peminat semua, terima kasih dan teruskanlah menyokong saya.
P: Persembahan kamu semakin lama semakin baik. Apakah rahsia peningkatan kamu Haziq?
H: *Gelak kecil* Saya rasa masih banyak yang perlu saya tingkatkan. Saya umpama buah cempedak di luar pagar. Perlu dijolok dahulu sebab saya masih belajar. Kalau ada salah silap tu, tolong tegur dan maafkan.
P: Ok Haziq. Soalan terakhir, apakah harapan Haziq? Maksud saya kepada pasukan SRM FC.
H: Pertama-pertama sekali, saya harapkan kita menang liga musim ini. Then, majulah SRM Fc untuk MMU. Kepada peminat-peminat saya, teruskan menyokong saya. Tanpa anda semua, siapalah saya. Terima kasih.
P: Terima kasih Haziq.
H: Sama-sama.

Untuk pengetahuan semua, Haziq dipancing masuk ke dalam squad SRM dengan yuran perpindahan berjumlah RM0juta. Sekian.

No comments: