Pemain Tinggal Kenangan Part 1

Pejam celik, pejam celik, SRM FC sudah setahun bertapak di MMU. Ditubuhkan lewat tahun 2009, sememangnya usia SRM masih setahun jagung. Entri kali ini bakal mengimbau kembali bekas pemain-pemain SRM yang Beberapa pemain telah keluar mencari haluan baru meninggalkan SRM, diganti pula dengan bakat-bakat muda bertenaga.

Berikut adalah antara pemain yang pernah berkhidmat untuk SRM FC.

1. Raja

Masuk: 2009
Keluar: 2010
Kelab Sebelum: Spirulina FC
Posisi: Bek kiri/kanan

Antara orang lama dalam pasukan SRM, Raja menyertai SRM FC dari Spirulina dengan yuran perpindahan berjumlah RM10juta. Raja sentiasa tidak lokek memberi tunjuk ajar kepada pemain-pemain baru dan sentiasa memberikan komitmen 100% dalam apa jua yang beliau lakukan. Tahun 2010 menyaksikan beliau terpaksa meninggalkan SRM FC atas sebab kesibukan kerjaya yang membataskan waktu beliau bersama kelab.


2. Ali


Masuk: 2009
Keluar: 2010
Kelab Sebelum: SRM FC Youth Acxademy
Posisi: Bek kiri

Lahir daripada sistem akademi remaja SRM FC, pemain berasal dari Negeri Sembilan ini sentiasa dibelenggu kecederaan lutut. Akur dengan ketentuan Ilahi, beliau akhirnya mengambil keputusan untuk bersara daripada dunia bola sepak. Beliau kini aktif bermain bersama pasukan futsal SRM iaitu Oh FC.

No comments: